.
----------
درباره ما
-------
آخرین مطالب
--------------
دیگر موارد
آمار وب سایت

به خیال خالِ رویت، شده طی بساط عمرم
نظری به حال زارم که تو منجی جهانی


ز چه رو شبی به سویم، نظری نمی نمایی
به برم نمی نشینی، به برت نمی نشانی


تو که واقفی زحالِ دلِ زارِ ناتوانم
چه شود اگر نمایی نظری به ناتوانی

----------------

این اشعار را در کتاب فریادرس دیدم

خیلی زیباست



:: برچسب‌ها: فریادرس ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

فهرست گروه‌های تلاوت های مجلسی

http://alef12.mihanblog.com/post/147

نوع مطلب : قرآن-دانلود،  

ترتیل صفحه به صفحه‌ی قرآن کریم با صدای «سعد الغامدی» + دانلود، 
-------------------------



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

محل رخداد این زیبایی،شهر توریستی اسکاگن؛ شمالی ترین شهر دانمارک است ...

جایی که دریای بالتیک و دریای شمالی بهم می پیوندند.

دو دریای مختلف با هم یکی نمی شوند و بنابراین این حائل به وجود می آید

In a tourism filled city of Skagen you can see 

this incredible natural sight. This city is

 the most northern point of Danish 

people….. where the Baltic 

sea “meets” the North sea. Two different seas

 

 can not be combined together thus creating this line




و شاید این همان چیزی باشد که در قرآن آمده است

سورة مبارکه الرّحمن

مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ(۱۹) بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ(۲۰)

 فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ(۲۱) یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ(۲۲)

۱۹. دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند. ۲۰. اما میان آن دو حد فاصلی

 است که به هم تجاوز نمی کنند. ۲۱. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار می کنید؟

۲۲. از آن دو، مروارید و مرجان خارج می ‏شود.

سوره مبارکه فرقان آیه ۵۳:

«و هو الذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و 

هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً»

و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین

 و آن یکی شور و تلخ است ومیان آن دو حریمی استوار قرار داد.

سوره مبارکه فاطر آیه ۱۲:

وَمَا یَسْتَوِی الْبَحْرَانِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ سَائِغٌ شَرَابُهُ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَمِن کُلٍّ تَأْکُلُونَ لَحْمًا طَرِیًّا

 وَتَسْتَخْرِجُونَ حِلْیَةً تَلْبَسُونَهَا وَتَرَى الْفُلْکَ فِیهِ مَوَاخِرَ لِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ

این دو دریا یکسان نیستند: یکی آبش شیرین و گواراست و یکی شور و تلخ،

 از هر دو گوشت تازه می خورید، و از آنها چیزهایی برای آرایش تن خویش

 بیرون می کشید و می بینی که کشتی ها برای یافتن روزی و غنیمت، 

آب را می شکافند و پیش می روند، باشد که سپاسگزار باشید.
سوره مبارکه نمل آیه ۶1:

اَمَّنْ جَعَلَ الْاَرْضَ قَرَارًا وَ جَعَلَ خِلالَهَا اَنْهَارًا وَ جَعَلَ لَهَا رَوَاسِیَ وَ جَعَلَ بَینَ

 الْبَحْرَیْنِ حَاجِزًا ءَاِلهٌ مَعَ اللهِ بَلْ اَکْثَرُهُمْ لَا یَعْلَمُونَ ﴿۶1﴾

[آیا شریکانى که مى‏ پندارند بهتر است‏] یا آن کس که زمین را قرارگاهى ساخت و

 در آن رودها پدید آورد و براى آن، کوه‏ها را [مانند لنگر] قرار داد، و میان دو

 دریا برزخى گذاشت؟ آیا معبودى با خداست؟ [نه،] بلکه بیشترشان نمى‏ دانند.

-------------------

https://www.afkarnews.co



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

کانالهای کلیپ های جالب و دیدنی در سایت نماشا

=======================

کانال کلیپ های طنز + موزه علوم طبیعی بهاباد یزد

http://www.namasha.com/ddddd12

===============

------------------------

کانال کلیپ های مذهبی و عزاداری

http://www.namasha.com/dd12

===================

-----------------------

کانال کلیپ های لحظه های دیدنی از زندگی جانداران

http://www.namasha.com/jandaran

-----------------------------

http://www.namasha.com/jandaran2

-----------------------------

http://www.namasha.com/jandaran3

===================

---------------------------

کانال کلیپ های طبیعت – گلها-گیاهان- جانوران-پرندگان – دریا 

http://www.namasha.com/museum90 

=======================

www.namasha.com/fantastic.beasts

https://tamasha.com/damavand

--------------------

کانال عجیب در ایتا

http://eitaa.com/joinchat/2771517457C0f90a299c1

--------------------

کانال قانون جذب در ایتا

http://eitaa.com/joinchat/3501260817Ca099228457

---------------------------

کانال آخرین دوران در ایتا

https://eitaa.com/akharin_dowran

مرگ عبدالله نشانه ی نزدیکی ظهور

http://eitaa.com/joinchat/2555969553Ce489d93532

--------------------

کانال قانون جذب در سروش

https://sapp.ir/ghanoon_jazb_ddddd12

--------------------------

کانال آخرین دوران در سروش

https://sapp.ir/akharin_dowran

----------------

کانال آخرین دوران در تلگرام

https://t.me/akherin_dowran

----------------

کانال قانون جذب در تلگرام

https://t.me/ghanoon_jazb_ddddd12

-------------------------

کانال قانون جذب در آی گپ

https://profile.igap.net/ghanoon_jazb

 ----------------

آموزش مناسک حج

http://ddddd12.mihanblog.com/post/category/11

------------------------



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نوع مطلب : آخرالزّمان ،

--------------------

http://www.aboutorab.com/page.php?pid=204&id=1413

---------------------

وَ إِذَا وَقَعَ الْقَوْلُ عَلَیْهِمْ أَخْرَجْنَا لَهُمْ دَابَّةً مِّنَ الْأَرْضِ تُکَلِّمُهُمْ 

 

أَنَّ النَّاسَ کَانُوا بِآیَاتِنَا لَا یُوقِنُونَ   [1]

 

و چون قول [عذاب] بر ایشان واجب گردد جنبنده‏ اى  [2] را از زمین 

 

براى آنان بیرون مى‏آوریم که با ایشان سخن گوید که مردم [چنانکه باید] به

 

 نشانه‏ هاى ما یقین نداشتند.»

 

«رجعت» به مفهوم بازگشت و زنده شدن گروهى از مؤمنان خالص و کافران محض، پس از ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و در آستانه رستاخیز است که آیات قرآن و روایات صحیح بر آن دلالت مى کند [3] .بنابر روایات شیعی ، نخستین امامى که رجعت مى کند، امام حسین علیه السلام است ؛ آن حضرت از جمله کسانی است که رجعت می کنند و پس از آن زمانی طولانی حکومت خواهند کرد . [4]

از روایات مربوط به رجعت استفاده مى شود که امیرمؤمنان حضرت على علیه السلامنیز رجعت مى کند و سالیان درازى حکومت خواهند کرد. روایاتی که در آنها علی علیه السلام به عنوان دابه الارض [2]  معرفی شده فراوان است. بخشى ازاین روایات در ذیل آیات: آل عمران، 81; حجر، 38 ; ص، 81; نمل، 82 و قلم، 16 در کتاب هاى تفسیر روایى، مانند: تفسیر برهان و نورالثقلین، نقل شده است.  [5]

امام علی علیه السلام می فرماید: انا الدابه التی تکلم الناس  ؛

منم جنبنده ای که خدا او را از زمین بیرون می آورد و با مردمان سخن می­گوید.

 

دلایل‌ رجعت‌ با استناد به آیات ‌قرآن و دیگر کتب مقدس‌ در کتاب‌ حق الیقین علامه‌ مجلسی به تفصیل توضیح داده شده که نمونه ای از آن در‌ زیر آمده است‌:

اصبغ‌ بن‌ نباته‌ می‌ گوید: معاویه‌ به من‌ گفت‌: شما شیعیان‌ گمان‌ می‌ کنید،  دابّة‌ الارض‌،علی‌ است‌؟

گفتم‌: تنها ما نمی‌ گوییم‌، بلکه‌ یهود نیز چنین ‌عقیده‌ ای‌ دارند! معاویه‌ به دنبال‌ اعلم‌ علماء یهود فرستاد . وقتی که‌ آمد، پرسید: شما مسألة دابّة‌ الارض‌ را در کتب‌ خود دیده‌اید؟  گفت‌: آری‌! معاویه ‌پرسید: آن‌ چیست‌؟ گفت‌: مردی‌ است‌! پرسید: نامش‌ چیست‌؟ گفت‌: ایلیا! پرسید: ایلیا به‌ چه‌ اسمی‌ نزدیک‌ است‌؟ گفت‌: علی‌[6]

________________________________________________________

پی نوشت:

[1]. سوره نمل، آیه82.

[2]. برخی بر این باورند که لفظ دابّـة (جنبنده) اشاره به حیوان دارد، امّا این درست نیست، دلیل ما بر این مدّعا، وجود ادله قرآنی و روایات شریفی است که از اهل بیت علیهم السلام روایت شده و اشاره به این دارند که دابّـة  الأرض انسان است، نه حیوان. (بحارالأنوار، ج 9، ص 204؛ منتخب الأثر، ص 444)

[3]. براى آگاهى بیش تر درباره رجعت رجوع شود به : رجعت، آیت الله سبحانى ; رجعت، علامه مجلسى ; رسالة الرجعة، آیت الله سیدابوالحسن رفیعى قزوینى; الایقاظ من الهجعة، شیخ حر عاملى ; رجعت از دیدگاه عقل و دین، غلامرضا مغیثى ; رجعت، محمدباقر بهبودى ; رجعت، محمدرضا ضمیرى ; رجعت یا دولت کریمه خاندان وحى، محمد خادمى شیرازى.

[4]. بحارالأنوار، ج 53، ص 39 و 46.

[5].  تفسیر برهان و تفسیر نورالثقلین، ذیل آیات یاد شده. مباحث رجعت و پرسش ها و اشکالاتى که پیرامون آن مطرح شده است، فراوان است، براى آگاهى بیش تر افزون به کتاب و نرم افزار «پرسمان معاد» تهیه شده به وسیله گروه پاسخ به پرسش ها و شبهات قرآنى مرکز فرهنگ و معارف قرآن مراجعه کنید .

[6]. حق الیقین (علامه‌ مجلسی)

نوشته شده توسط طه حسن زاده در روز چهارشنبه 1391/5/25



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
-------
پشتیبانی